Logo nedir? Söz mazmunı olarak kaynak içinlığı dilimizde amblem olan, bir davranışin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mazmunını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak davranışletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı davranışi sembolize edebileceği üzere, markanın kendi mazmunı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı sineerik ve anlamlara malik olur.
Sorusu sorulduğunda lügat mazmunının haricinde, birmebzul logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan insan veya kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı enikonu önemlidir. Başka taraftan logo tasar çizim çkırmızıışmasını meydana getirecek insan veya kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çkırmızıışmanızı kesinlikle değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, davranışletmenizin ve bundan sonraki çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çkırmızıışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değdavranıştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik sinein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş alanı ile faaliyette bulunan şirketler sinein daha çok yeğleme edilebilir. Yekta bir sektörde faaliyet gösteren davranışletmelerin çoğunlukla logoları dalü simgeleme eder. Lakin birden bir tomar dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda belirtmek imkansızdır.
Logo ne davranışe yarar?
İşletmeler sinein logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz ahit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, oldu aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Yıprak halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan harbiden bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple davranışletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza pek adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasar çizim” çkırmızıışması ile saksılayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) tabir eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazı kişilerin bir surette tanınmasını sağlayan davranışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Yalnız, basit anlaşılır, yolırlanması basit, olanaklı evetğunca az skorda renkten oluşmalıdır. Her çdenktaş baskı ve kesim tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok kocaman ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge firma ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa saika vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya kocaman muhatara verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin hapishaneğine iyi olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini kesinlikle tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kenarınöbet lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü ahit üstelik dürüstılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da firma sinein logo tasarlanacağı ahit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için haber sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı ahit simgenin taşıyacağı mazmun bakımında bu haber çok önemlidir.