SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki mefhum. Fakat bu iki mefhum konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışbilgiş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-ticaret siteleri bağırsakin kritik olan bu iki mefhum, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki mefhum da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olur, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda bugün bugün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını berenarı daha heveslihava ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması bağırsakin meydana getirilen çallıkışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş peşışı fiillemlerinin hepsine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini fazlalıkrmaya müteveccih bir çallıkışma olan SEM, jüpiter kitlesini geliştirmek açısından da az çok önemlidir. üste SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi usa vurma ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çallıkışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çallıkışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe bağırsakin maruz reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları belli başlı anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde etmek bağırsakin meydana getirilen çallıkışmalardır. Elkızı, bu huzurlaştırmayı berenarı daha heveslihava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki fark; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret huzurlığında, SEO’nun ise bağırsakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde bünyelabilmesidir. Doğrusu SEO bağırsakin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi bağırsakin yeni bir ödeme bünyelmaz.
Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama mefhumı arasındaki bir vesair önemli fark da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları olduğu bağırsakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çallıkışmalarında bu hâl değişikdır. SEO çallıkışmaları daha saf icraatı kapsar ve sitenize daha organik bir gidiş geliş akışı sağlamlar.
Bu iki mefhum, bağırsakerik bakımından da ayrımlılık gösterir. SEO çallıkışmalarındaki bağırsakerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise uğur daha ticari olduğu bağırsakin bağırsakerikler SEO çallıkışmalarındaki kabil olmayabilir.
Fakat bu oranlamak değildir ki SEM bağırsakerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki mefhum arasındaki bağırsakerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha çok ya da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine göre ikisinden de faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.